Améliorer activement la puissance masculine et n est pas seulement appelé cialis 10mg prix. La qualité européenne actuelle est peu coûteuse.

Categorie: APH Cultural

În acest an, şapte absolvenţi şi şapte dascăli din Liceul de Artă „Carmen Sylva” vor trăi emoţiile „Concertului absolvenţilor” alături de orchestra Filarmonicii „Paul Constantinescu” din Ploieşti, sub bagheta experimentatului dirijor Ilarion Ionescu-Galaţi. Concertul va avea loc la data de 1 iunie, de la ora 19, pe scena Casei de Cultură a Sindicatelor Ploieşti



Bogdan Alexandru Cioceanu este născut la 27 martie 1991. La început a studiat pianul cu profesoara Natalia Coloros Mocănescu. După patru ani descoperă farmecul chitării clasice, instrument în tainele căruia a pătruns cu ajutorul profesorilor Constantin Mitulescu, Dragoş Dobre şi Iulian Anghel. Începând cu anul 2003 studiul instrumentului s-a împletit armonios cu rezultate frumoase la concursurile la care a participat: Menţiune la Concursul „Arpegii” de la Ploieşti - 2003, Premiul II la Olimpiada de Interpretare Instrumentală Ploieşti 2004, „Premiul pentru cea mai bună interpretare a unei piese româneşti” în cadrul concursului Arpegii din 2004, Premiul I la Olimpiada din 2006, Premiul I la Concursul Naţional de Interpretare Instrumentală de la Câmpina, martie 2009, Premiul I la Concursul Naţional de Interpretare Instrumentală de la Sibiu, iunie 2009, Premiul I la Concursul Naţional de Interpretare Instrumentală de la Bucureşti, iunie 2009, şi, de curând, Menţiune, la Olimpiada Naţională de Interpretare Instrumentală de la Bistriţa, 2010. Bogdan Cioceanu a fost în mai multe rânduri invitatul emisiunii „Muzicieni de azi…Muzicieni de mâine” realizată de Rodica Sava: decembrie 2005, noiembrie 2007, decembrie 2008, participând în luna mai 2009 şi la „Festivalul tinerelor talente” - editia a XXX–a de la Râmnicu Vâlcea. A susţinut recitaluri în diverse săli ale municipiului Ploieşti, la Ambasada României din Azerbaidjan, colaborând constant cu Teatrul Echinox din Ploieşti.

Cu prilejul concertului absolvenţilor, Bogdan Cioceanu va interpreta partea I din Concertul în Re de Antonio Vivaldi, muzicianul unanim considerat a fi compozitorul care a dat cea mai mare strălucire genului numit „concerto”, în perioada barocului. De altfel, o analiză a întregii creaţii vivaldiene, ar putea constitui argumentul principal al ideii „spiritului concertant” care traversează de la un capăt la altul nu numai creaţia sa instrumentală, dar şi cea de scenă sau religioasă (Ioan Mihai Cochinescu). În varianta sa originală, concertul era o lucrare pentru lăută, două viori şi continuo. Versiunea modernă a orchestraţiei foloseşte ca instrument solist chitara în loc de lăută şi orchestra în loc de viori şi continuo. Se pare că acesta este unul din sutele de concerte pe care Vivaldi le-a scris în perioada sa veneţiană (1704-1740), când era profesorul de vioară şi apoi compozitorul oficial al mânăstirii „Ospedale delle Pietà” unde se formase o şcoală celebră de muzică în care erau pregătite fetele din orfelinatul mânăstirii. Orchestra şi corul fetelor erau deliciul aristocraţiei veneţiene. Jean Jacques Rousseau descrie în Confesiuni arta acestor fete.

Raluca Răducanu
s-a născut la 30 iulie 1991. Părinţii ei, în special tatăl, iubitori de muzică, au adus-o la 7 ani la Liceul de Artă din Ploieşti. A învăţat să cînte la vioară de la profesorii George Sempale, Stelian Nemţeanu, iar în prezent beneficiază de îndrumarea plină de dăruire a profesorului Sorin Dobre. Printre rezultatele ei, cele mai de suflet sunt Premiul III la Olimpiada Naţională de la Ploieşti în 2004, Premiul III la Concursul W.A. Mozart de la Târgovişte – 2005, iar de curând, Premiul Special la Olimpiada de la Bistriţa şi Menţiune la Concursul Internaţional de Interpretare Muzicală de la Tulcea Raluca face parte din Cvartetul condus de Radu Barabancea, cu care a cîntat la diferite ocazii: la Noaptea Muzeelor în 2008, la Muzeul Memorial „Paul Constantinescu”, la „Ora de Muzică” la Şcoala „Regina Elisabeta” din Poiana Ţapului, la Teatrul „Toma Caragiu” din Ploieşti. În „Concertul absolvenţilor” ea va interpreta partea I a Concertului pentru vioară şi orchestră op. 22 de H.  Wieniawski, unul dintre cei mai mari maeştri ai viorii din sec XIX. Acest concert a fost scris în anul 1870 şi dedicat marelui violonist Pablo de Sarasate.

Păstrând în linii generale formele statornicite  în domeniul concertant clasic, materialul sonor al acestei lucrări are totuşi un conţinut eminamente romantic. Partea I,  Allegro moderato, se bazează pe două idei muzicale, expuse pe rând de două ori într-o introducere orchestrală, cu intenţia de a familiariza auditoriul cu temele principale ale concertului. Întreaga parte I împleteşte cele două teme cu pasaje de mare virtuozitate pe care solistul trebuie să le parcurgă cu curaj. Finalul părţii I este un postludiu orchestral care serveşte drept punte pentru atacul părţii a II-a. Virtuozitatea este trăsătura esenţială a scriiturii violonistice a lui Henri Wieniawski, compozitor născut la Lublin, format la Paris  şi stabilit în 1860 la Petersburg ca violonist al curţii imperiale ruse.

Adina Gabriela Udrea,
născută la 28 martie 1991 a început studiul pianului în particular, la vârsta de 8 ani, cu profesoara Diana Icătoiu. Doi ani mai târziu, îndemnată de doamna profesoară, a devenit eleva Liceului de Artă din Ploieşti, studiind, timp de un an, violoncelul. Începând cu clasa a V-a devine elevă a clasei de fagot a profesoarei Mariana Cojanu. De îndată ce unele deprinderi de bază ale cîntatului la acest dificil instrument au fost dezlegate, Adina s-a bucurat de roadele muncii ei: a obţinut Menţiune la Olimpiada Naţională de Interpretare muzicală de la Bacău 2008, Menţiune la aceeaşi competiţie de la Bucureşti, în 2009. Pentru Adina muzica însemnă acel ceva care înfrumuseţează sufletul oricărui om atunci când e practicată pentru propria bucurie. Ea se simte bine când face muzică împreună cu colegii din cvintetul de suflători sau când participă la orele de ansamblu coral. În anul 2009 a cântat alături de colegii ei la Festivalul Coral de la Bratislava, unde corul liceului a obţinut Medalia de aur. Adina a susţinut multe recitaluri în calitate de solistă,  dar a repurtat succese şi ca membră a cvintetului de suflători care a evoluat în sălile de concert ale municipiului, la Bucureşti, la Palatul Cantacuzino, la Sinaia şi pe alte importante scene.

 

Pentru concertul absolvenţilor ea a ales părţile a II-a şi a III-a din Concertul în Sib KV 191 de W.A.Mozart care este una dintre cele mai cunoscute lucrări concertante pentru acest instrument. Nu există fagotist care să nu fi parcurs această bijuterie muzicală concertantă. Se pare că Mozart ar fi scris trei concerte pentru acest instrument, dar numai acesta a supravieţuit timpurilor. Există informaţii că Mozart, pe atunci în vârstă de 18 ani, ar fi scris concertul la comanda lui Thaddäus Freiherr von Dürnitz, un fagotist amator din înalta societate a timpului şi că aceasta este prima încercare a compozitorului de a compune o lucrare pentru un instrument de suflat. Forma lui este cea tradiţională iar scriitura exploatează din plin calităţile expresive ale acestui instrument: partea I este în formă de sonată cu introducere orchestrală; partea a II-a, de  un lirism fermecător, poartă o indicaţie foarte neobişnuită: Andante ma adagio şi foloseşte o temă înrudită cu materialul melodic al ariei Contesei din „Nunta lui Figaro”, intitulată „Porgi amor”; partea a III-a, Rondo. Tempo di Menuetto poartă în ea infuenţe şi reminiscenţe ale dansurilor de curte ale acelei epoci. 

Radu Barabancea
s-a născut pe 13 noiembrie 1991 în oraşul Lokeren din Belgia, dar când el împlinea vârsta de 2 ani familia sa a revenit în România. La vârsta de trei ani, părinţii l-au dus Palatul Copiilor din Ploieşti pentru a se iniţia în tainele muzicii, iar cînd a împlinit vârsta şcolară, l-au înscris la Liceul de Artă, la secţia „Vioară”. Din acel moment vioara a devenit tovarăşa lui de nedespărţit. Cei 12 ani de liceu au însemnat experienţe diverse în domeniul muzicii, căci fiecare treaptă urcată a însemnat o apariţie pe scenă, o participare la un concurs, o nouă confruntare cu publicul, dar şi cu el însuşi. Pe drumul sinuos al deprinderii instrumentale a fost îndrumat pe rând de profesorii: George Sempale, Daniela Dumitrescu, Gabriela Juravle, Nicolae Comăniţă, iar în prezent se perfecţionează cu maestrul Gabriel Croitoru. În anul 2009 a participat la Olimpiada Naţională de Muzică şi Interpretare Instrumentală, unde a obţinut Menţiune iar anul acesta, la Bistriţa, la aceeaşi prestigioasă competiţie, a fost distins cu premiul III. Cel mai recent succes este Premiul I la Concursul Internaţional de Interpretare „George Georgescu”de la Tulcea. Desigur experienţa de scenă şi-a dobândit-o participând fie ca solist, fie ca membru al cvartetului pe care îl conduce, la recitaluri şi audiţii organizate pe scenele municipiului Ploieşti şi în alte oraşe.

 

Concertul pentru vioară şi orchestră de P.I.Ceaikovski reprezintă o piatră de încercare pentru orice violonist. Radu şi-a asumat marea răspundere să absolve liceul cu performanţa de a fi parcurs acest opus de referinţă. Partea I din acest concert, pe care o va prezenta publicului ploieştean, debutează cu o introducere orchestrală, după care vioara solistă intonează tema I, o melodie plină de poezie. De altfel întreaga parte I este o permanentă încleştare între solist şi orchestră, din care se nasc fermecătoare linii melodice împodobite cu fine arabescuri. Dialogul se încheie cu cadenţa solistului în care printre elementele de mare virtuozitate recunoaştem cele două teme pe baza cărora Ceaikovski a construit întregul discurs sonor.

Prof. dr. Sanda Hârlav Maistorovici

Back To Top