Administraţie

Administraţie

 

Milică Voinescu, primarul comunei Olari, își pierde mandatul în urma unui dosar de conflict de interese din anul 2014. Milică Voinescu (PSD) a pierdut, la începutul lunii octombrie, și ultima cale de atac împotriva deciziei Agenției Naționale de Integritate prin care fusese declarat incompatibil.

 

Read more: Toate contestațiile i-au fost respinse. Primarul din Olari își pierde mandatul într-un dosar de...
Administraţie

Primăria Ploieşti vrea să creeze o nouă legătură rutieră între Gara de Sud şi Gara de Vest şi va solicita fonduri nerambursabile de la Uniunea Europeană pentru asta, considerând, probabil, că actualele variante, fie pe traseul 2 de autobuz, respectiv Bulvardul Independenţei-Mărăşeşti-Domnişori, fie pe ruta Depoului-Sondelor-Domnişori, nu sunt suficient de rapide. Pe lângă prelungirea străzii Libertăţii şi crearea acestei noi şosele, autorităţile vor să sistematizeze şi zonele din dreptul celor două gări. Pentru asta, în schimb, va fi nevoie de o sumă consistentă de la bugetul local, pentru exproprieri.

Noua şosea va porni în continuarea străzii Libertăţii, de la intersecţia cu Domnişori, unde proiectul propune şi amenajarea unui viitor sens giratoriu, va trece pe lângă parcul de lângă Gara de Vest şi va merge aproape paralel cu liniile de cale ferată, până se va intersecta cu strada Depoului, aproape de capătul traseului 7. Acest traseu se suprapune peste nu mai puţin de 45 de terenuri sau parcele care nu sunt deţinute de Primăria Ploieşti şi care trebuie aduse în proprietatea municipalităţii înainte de depunerea cererii de finanţare. Pentru exproprieri, Consiliul Local Ploieşti a aprobat o sumă de aproape 8 milioane de lei, care trebuie plătită actualilor proprietari, în termen de 30 de zile de la adoptarea hotărârii, care a avut loc pe 12 octombrie.

Lista cu aceste terenuri a fost publicată la intrarea în Palatul Administrativ. Cele mai multe dintre parcelele vizate sunt deţinute de CFR, UZUC şi New Century Development. În total sunt vizate terenuri cu o suprafaţă de aproape 23.700 de metri pătraţi şi construcţii care însumează 2.326 de metri pătraţi, conform anexei de la hotărârea Consiliului Local, în care se mai arată că suma totală plătită, care va fi obţinută de Primărie din creditul bancar contractat de la EximBank, se va ridica la 7,8 milioane de lei, cu tot cu TVA, echivalentul a aproape 1,3 milioane de euro.

Administraţie

În teorie ca să facă economii, în pluin proces de reducere a cheltuielilor şi în speranţa unei redresări financiare, conducerea Servicii de Gospodărire Urbană Ploieşti a decis oficial să externalizeze serviciile de pază. Astfel, SGU ar urma să renunţe la cei 109 oameni din organigramă angajaţi pe aceste posturi şi să contracteze o firmă privată, anticipând că ar obţine, astfel, o economie lunară de peste 100.000 de lei. Asta, după cum vă spuneam, e în teorie, iar teoria, cum se mai întâmplă pe la noi, e contrazisă de practică, din care reiese că externalizarea ar urma să ducă nu la economii, ci la mai mult de dublarea cheltuielilor actuale cu paza. Cel puţin asta reclamă primarul Adrian Dobre, care spune că această măsură ar fi, în fapt, un "tun" al PSD-ului.

Într-o conferinţă de presă organizată joi, primarul Ploieştiului a dat de înţeles că măsura, susţinută de reprezentanţii PSD care au majoritatea în Adunarea Generală a Acţionarilor şi Consiliul de Administraţie, va genera costuri mult mai mari pentru SGU decât cele din prezent. Edilul a afirmat că, pentru plata paznicilor, societatea achită peste 200.000 de lei pe lună, dezvăluind că licitaţia lansată pentru contractarea unei firme specializate pleacă de la suma de 1,4 milioane de lei, până la finele anului, ceea ce ar însemna, pentru perioada noiembrie-decembrie, o medie de 700.000 de lei pe lună. Adrian Dobre a mai reclamat şi că actualul CA este unul interimar, ceea ce înseamnă că n-are dreptul să ia măsuri în privinţa organigramei, deci, automat, nu poate nici să dispună renunţarea la cei peste 100 de angajaţi proprii de la pază.

"Încă o dată se dovedeşte faptul că cei de la PSD ştiu să cheltuiască banii. Am văzut pe SEAP şi pe site-ul celor de la SGU faptul că au iniţiat o licitaţie în vederea achiziţionării serviciului de pază, iar ceea ce este de-a dreptul înfiorător este că suma 1,4 milioane de lei este aferentă pentru două luni de contract. Sunt peste 700.000 de lei care ar trebui cheltuiţi în cele două luni de zile, în condiţiile în care în bugetul alocat pazei la SGU, pentru cei aproximativ 100 de angajaţi, era în jur de 200.000 de lei pe lună. Este un total dezechilibru. Pe de-o parte, conducerea de la SGU spune că angajaţii nu şi-au primit salariile, dar pe de altă parte se angajează la cheltuieli care nu sunt bugetate, nu aveau cum să le angajeze pentru că sunt într-un provizorat, nu au conducere definitivă şi în această perioadă nu poat face nici reorganizare. Dacă nu pot face nici reorganizare nu se pot angaja la astfel de cheltuieli. Am transmis către conducerea SGU, către AGA, Consiliul de Administraţie şi o să trasmit şi către Consiliul Local condus majoritar de PSD şi ALDE aceste date şi aceste informaţii şi o să atrag atenţia că nu se pot angaja la aceste cheltuieli. Nu este pentru prima oară când majorităţii din Consiliul Local îi atrag atenţia asupra unor lucruri care se desfăşoară la SGU, asupra unor cheltuieli neeficiente a banului, cu tarife de lux, iar oraşul este în mizerie. Sunt spaţii verzi în care nu s-a intervenit de foarte mult timp, iar din punctul acesta de vedere SGU nu are nicio scuză", a afirmat Adrian Dobre.

"Această coducere nu a luat în considerare aceste solicitări pe care le-am făcut pentru îndreptarea activităţii de la SGU. Nu au luat nicio măsură de reaşezare a chletuielilor de la SGU, pentru ca aceste cheltuieli să fie îndreptate către serviciile pe care trebuie să le presteze  pentru cetăţeni, pentru oamenii din acest oraş şi nu să realizeze nişte cheltuieli de 3-4 ori mai mari  ca înainte", a conchis primarul Ploieştiului.

Administraţie

Prefectura Prahova a lămurit cazul schimbării din funcție a viceprimarului din Gura Vitioarei, cel care, de la decesul primarul îndeplinea și acest rol. Prefectura a transmis Consiliului Local Gura Vitioarei o adresă prin care arată și că nu mai puțin de cinci hotărâri adoptate de CL din 12 septembrie încoace sunt, în aceste condiții, nule.

Read more: DOCUMENT - Prefectura Prahova: viceprimarul din Gura Vitioarei a fost schimbat din funcție ILEGAL
Administraţie

 

Întârzieri mari la proiectul de construire a unei noi şcoli speciale, în zona de vest a municipiului Ploieşti! După ce a reziliat vechiul contract de lucrări, invocând faptul că firma de construcţii s-a mişcat extrem de greu, conducerea Consiliului Judeţean Prahova vine şi cu o veste bună şi anunţă acum că a obţinut o prelungire a contractului de finanţare. Banii pentru acest obiectiv sunt asiguraţi de Ministerul Dezvoltării, prin Programul Naţional de Dezvoltare Locală, iar în lipsa unei prelungiri de termen exista riscul pierderii finanţării.

 

Preşedintele Consiliului Judeţean, Bogdan Toader, a anunţat că a semnat în această săptămână actula diţional pentru prelungirea cu doi ani a termenului de finanţare prin PNDL.

Proiectul vizează ridicarea de la zero a unei noi clădiri, care va găzdui Şcoala Specială nr. 1 Ploieşti, unitate care în prezent îşi desfăşoară activitatea într-un sediu impropriu, la o fostă şcoală de la periferia oraşului. Noul sediu va fi amenajat în curtea Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului, pe strada Cosminele, aproape de intersecţia cu Şoseaua Vestului. Contractul de lucrări a fost reziliat la finalul acestei veri, după ce autorităţile constataseră că stadiul fizic de execuţie ajunsese abia la 7%, când ar fi trebuit, conform graficului oficial, să se apropie de 80%.

 

Administraţie

Primarul Ploieștiului a anunțat miercuri 17 octombrie 2018 semnarea contractului pentru construirea Podului de Lemn, lucrare care, potrivit edilului, va costa municipalitatea aproximativ 20 de milioane de lei plus TVA. Termenul de execuție este de 16 luni. Anunțul a fost făcut pe pagina personală a primarului de pe rețeaua de socializare Facebook:

Read more: Ploiești: Dobre anunță semnarea contractului pentru refacerea Podului de Lemn. Termen de execuție...
Administraţie

Consiliul Judeţean urmează să intre într-o asociere cu şase primării din Prahova, pentru realizarea unui nou adăpost pentru câinii comunitari. După ce autorităţile ploieştene au renunţat la ideea unui parteneriat pentru amenajarea unui adăpost la Valea Călăgărească, ideea este reluată acum, cu şanse mari să aducă, la pachet, şi un viitor incinerator, unde ar putea să ajungă cadavrele de animale ridicate de pe domeniul public.

Preşedintele Consiliului Judeţean Prahova, Bogdan Toader, a anunţat că instituţia va intra într-un parteneriat cu Primăria din Valea Călugărească, unde e propus amplasamentul, şi cele din Urlaţi, Blejoi, Păuleşti, Berceni şi Bucov, precizând că intrarea în parteneriat a fost aprobată deja de consiliile locale şi că urmează să fie convocaă o şedinţă extraordinară în care să se pronunţe şi consilierii judeţeni. El a mai afirmat că nevoia unui nou adăpost este foarte mare, mai ales că în prezent sunt locuri foarte puţine la cel de la Bucov, administrat de Primăria Ploieşti, prin Administraţia Parcului Memorial "Constantin Stere". Totodată, având în vedere atribuţiile concretizate recent privind ridicarea cadavrelor de animale, Consiliul Judeţean Prahova propune şi construirea unui incinerator de deşeuri, care ar putea să fie făcut la pachet, în cadrul aceluiaşi proiect.

"Acum aproximativ doi ani, printr-o hotărâre de Guvern am primit noi atribuţii privind neutralizarea cadavrelor de origine animală găsite pe drumurile judeţene sau în localităţile din judeţul Prahova. Pentru acest lucru, am angajat chiar o persoană, pentru că aşa ne-a fost indicat, să suplimentăm organigrama, chiar dacă timp de doi ani de zile nu am avut norme de aplicare a acestei legi. În această primăvară, am primit şi norme, iar acum o zi am primit şi banii necesari pentru desfăşurarea acestei activităţi. Cu aceşti bani trebuie să încheiem un contract cu o firmă care are un incinerator. Sau, dacă dumneavoastră veţi dori, am iniţiat cu mai multe unităţi administrativ-teritoriale o asociere, să facem un adăpost de câini comunitari, care să beneficieze şi de un incinerator. Sunt localităţi care pot sprijini şi financiar această localitate. Este un proiect venit ca o necesitate a acestor UAT-uri, venit ca urmare a faptului că adăpostul de la Bucov nu mai are locuri disponibile", afirmase, anterior, Bogdan Toader, în timpul şedinţei de marţi a Consiliului Judeţean Prahova.

Administraţie

Serviciul Public Finanțe Locale Ploiești a publicat, miercuri, proiectul de hotărâre privind nivelul taxelor și impozitelor locale în anul 2019, după ce, în ultimele zile, în spațiul public au apărut informații conform cărora acestea s-ar putea majora.

Read more: Anunț oficial, la Ploiești, privind majorarea taxelor și impozitelor locale, din 2019
Administraţie

Criză financiară la Primăria Ploieşti, după ce autorităţile au luat bani de la iluminatul public şi curăţenie ca să suplimenteze bugetele care se epuizaseră pentru transportul public şi întreţinerea parcurilor! Pentru unele servicii publice deja nu mai sunt bani, iar la altele există riscul ca municipalitatea să rămână fără fonduri în noiembrie, însă primarul Adrian Dobre spune că lucrurile nu sunt deloc grave, că va exista o rectificare bugetară la finalul lui octombrie şi că toate serviciile publice vor avea asigurate fondurile necesare, până la finele anului. Într-o declaraţie făcută marţi, edilul a dat vina pe reprezentanţii coaliţiei PSD-ALDE pentru problemele actuale ale Ploieştiului.

În acuzaţiile adresate reprezentanţilor celor două formaţiuni, primarul a amintit atât de aşa-zisa revoluţie fiscală adoptată la nivel central, care a "tăiat" circa 40 de milioane de lei din bugetul local pe 2018, din cauza înregistrării unor excedente în precedenţii doi ani, cât şi de o serie de măsuri luate la nivel local de consilierii PSD şi ALDE, care au majoritatea în forul legislativ ploieştean. Discutând despre soluţii, în schimb, Adrian Dobre a precizat că se aşteaptă primirea unei noi tranşe de bani de la bugetul de stat, ca urmare a îndeplinirii indicatorilor legaţi de colectarea locală, precizând că toate serviciile publice vor fi acoperite. Declaraţiile de marţi vin în contextul în care Primăria Ploieşti a rămas fără bani la iluminatul public şi riscă să rămână în curând fără fonduri şi pentru curăţenie, urmând ca, în lipsa unei eventuale rectificări, pentru deszăpezire să nu mai existe de asemenea niciun leu.

Sunt unele întârzieri, dar asta nu înseamnă că avem probleme cu sumele respective. O să avem o rectificare de buget la sfârşitul acestei luni şi această situaţie va fi soluţionată. Nu vor fi activităţi care vor avea de suferit. Pe anumite capitole bugetare se fac economii şi din economiile respective se vor îndrepta banii spre aceste zone unde avem nevoie", a declarat Adrian Dobre, care a dat vina pe consilierii locali ai PSD şi ALDE, principala critică fiind faptul că aceştia au aprobat în forul legislativ atât majorările salariale, cât şi decontarea cursurilor de perfecţionare efectuate de funcţionari în alte localităţi, "sume care se regăsesc acum în buget ca o cheltuială în plus faţă de ce s-a estimat la început".

Administraţie

Primarul Ploieştiului, Adrian Dobre, a declarat marţi, într-o întâlnire cu reprezentanţii presei locale, că de săptămâna viitoare vor începe lucrările pentru introducerea sistemului de canalizare pe străzile din Mitică Apostol, cartier situat la periferia municicipiului, în dreptul ieşirii spre Buftea. În varianta optimistă, reţeaua principală va fi introdusă în acest an, iar din 2019 se va lucra la racorduri, a mai anunţat edilul.

Read more: Săptămâna viitoare încep lucrările de canalizare în Mitică Apostol. Vezi anunţul Primăriei Ploieşti!
Administraţie

Serviciul Public Finanţe Locale Ploieşti a propus majorarea taxelor şi impozitelor locale care se vor aplica în municipiu din 2019. Anunţul a fost făcut marţi de primarul Adrian Dobre, care a evitat să spună dacă e sau nu de acord cu această solicitare, explicând că decizia trebuie luată de consilierii locali şi că el se va concentra pe găsirea altor soluţii de creştere a veniturilor la bugetul local. Declaraţia edilului vine în contextul în care la nivelul administraţiei locale se discută de câteva săptămâni despre o majorare a acestor dări, la pachet cu o reconfigurare a zonelor de impozitare.

Săptămâna trecută, viceprimarul Cristian Ganea discuta despre un aşa-zis recensământ al serviciilor publice, în esenţă o actualizare a informaţiilor privind accesul cetăţenilor, pentru fiecare stradă în parte, la alimentarea cu apă, cu gaze sau la canalizare şi iluminat public, tocmai pentru reconfigurarea zonelor şi condiţiilor de impozitare, recunoscând că se ia în calcul şi o revenire la taxele şi impozitele din 2016, dinainte ca acestea să fi fost diminuate. La aproximativ o săptămână distanţă, primarul Dobre a confirmat, astăzi, că există discuţii despre majorare, spunând că aşteaptă să vadă poziţia Consiliului Local, forul legislativ al Ploieştiului.

"A existat o solicitare din partea SPFL-ului pentru a discuta şi a dezbate, pentru că acest proiect trebuie să stea 45 de zile pe site-ul Primăriei înainte de a fi aprobat şi trebuie aprobat până la data finalizării acestui an. A existat o discuţie din partea SPFL-ului, a solicitat o întâlnire cu reprezentanţii Consiliului Local. Vreau să văd şi eu opinia consilierilor. Eu vin în faţa lor şi expun care este situaţia încasării veniturilor, care sunt variantele de majorare a veniturilor la bugetul municipiului, şi nu mă refer neapărat la o majorare strictă a taxelor şi impozitelor pe clădiri sau terenuri, pentru că există şi alte variante de majorare a veniturilor. Pe de altă parte, în conformitate cu legea, taxele şi impozitele se indexează an de an cu inflaţia şi acest lucru trebuie discutat. Mai trebuie discutat, pentru că s-au ridicat câteva probleme de către Curtea de Conturi, cu privire la zonarea localităţilor, mă refer la modul în care se calculează impozitul pe diverse zone. Din toate aceste motive, SPFL-ul a dorit să aibă această discuţie în prezenţa consilierilor locali şi în special a celor din comisia de buget-finanţe", a declarat Adrian Dobre, marţi, în cadurl unei întâlniri cu reprezentanţii presei locale. Întrebat insistent de jurnalişti ce poziţie va adopta în această chestiune, primarul a răspuns că se concentrează asupra variantelor pentru "alte surse de finanţare, o taxare corespunzătoare pentru cei care din punct de vedere al aspectului nu respectă anumite reguli, precum clădirile sau terenurile neîngrijite". "Încercăm să găsim o soluţie legală pentru terenurile aflate în intravilan şi care sunt folosite necorespunzător, sunt suprafeţe mari de teren în Ploieşti care se află în această situaţie. Vrem să-i determinăm pe proprietari să le dea utilitate, astfel încât să avem o bază de colectare mult mai mare, să avem venituri la buget. Sunt anumite activităţi care se desfăşoară în Ploieşti şi încercăm, la fel, să găsim o soluţie legală de taxare suplimentară, pentru că generează o serie de probleme la nivelul municipiului", a mai afirmat primarul.