În mai multe licee de țară s-au iscat revolte după ce planul de școlarizare propus pentru anul școlar 2021 – 2022  ajuns să amenințe, în unele cazuri, clase cu profil unic la nivel de județ.

 

În Vrancea, de exemplu, finalul săptămânii trecute a adus proteste față  de o decizie a Consiliului de Administrație al Inspectoratului Școlar Județean, prin care planul de școlarizare pentru anul școlar 2021-2022 a fost aprobat cu 22 de clase a IX-a în minus.

Și la Bistrița, dascălii și-au exprimat nemulțumirea, aducând în atenție cazul Liceului de Arte ”Corneliu Baba” unde reducerile vizează clasa de Arhitectură, singura la nivel de județ, pentru care în toamnă s-ar putea să nu se mai organizeze admiterea.

“Se vorbește MULT și INSISTENT despre dreptul la educație, dreptul de a alege, se încurajează unicitatea, creativitatea, deschiderea, exprimarea artistică, inteligența emoțională, dezvoltarea personală, gândirea critică, interdisciplinaritatea, se afirmă necesitatea existenței specialiștilor în diverse domenii etc.

Cuvintele acestea ACUM sunt vorbe lipsite de substanță, o îmbrăcăminte frumoasă care acoperă un trup hidos, incoerent. Realitatea, cu dinții ei de fier, a măcinat, fără vreun argument, dreptul la educație și șansa unor tineri de a alege, de a avea acces la una dintre cele două clase ale Liceului de Arte Corneliu Baba, Bistrița, adică șansa de a se descoperi, de a se dezvolta prin căutări, experimente, provocări într-un domeniu care li se potrivește, care le place, care le aduce ÎMPLINIRE. Ca OAMENI. Ca viitori SPECIALIȘTI.

Decizia de a nu aproba, pentru anul școlar 2021-2022, realizarea clasei a IX-a, filieră vocațională, profil artistic, specializarea Arhitectură, arte ambientale și design din cadrul Liceului de Arte Corneliu Baba este o mare nedreptate și un abuz.

Acest liceu este UNIC în județ – e singurul liceu cu profil artistic, astfel că specializările liceului (Arhitectură, arte ambientale și design, respectiv Arte plastice și decorative) sunt și ele unice. Nu e, astfel, întâmplător faptul că liceul atrage elevi atât din tot județul, cât și din alte județe!

Liceul acesta, cu OAMENII care-l însuflețesc, elevi și profesori, a fost mereu sensibil și atent la nevoile și dorințele comunității, e o instituție de învățământ care a construit și va construi OAMENI. Dați-ne DREPTUL acesta!

Educația nu e o formă de manipulare sau de abuz ... sau nu ar trebui să fie!” au transmis reprezentanții unității de învățământ sâmbătă, când în mediul on-line a fost creată și o petiție semnată deja de pste 3.000 de persoane care susțin păstrarea profilului de Arhitectură și Artă ambientală în Liceul de Arte.

Fostul deputat de Prahova Dan Rădulescu, la rândul său cadru didactic, arată că situația din Bistrița se poate repeta oriunde în țară. “Pentru că învățământul românesc este la cele mai înalte standarde mondiale și toți ne privesc cu invidie, onoratului Minister, zis și al Educației, i-a cășunat pe liceele de artă. Așa că, obosiți după nesfârșitele partide de solitaire, foncționarii și-au zis că n-ar fi rău să strice ceva bun și că e cazul să desființeze niște clase de plastică și arhitectură, că nu-s destui sudori și parchetari, dar, mai ales nici bani nu prea sunt...”, a comentat acesta.

Rădulescu oferă și o soluție care ar putea asigura un deznodământ echitabil în urma demersului adapărtării cifrei de școlarizare la numărul actual de elevi. “Desigur, pampașii ministeriali, unu' mai competent ca altu', nu s-ar fi putut gândi că, spre exemplu, mai bine ar fi lăsat elevii să opteze la ce profil ar fi vrut, iar după aia, clasele incomplete ar fi putut fi comasate, în cazul liceelor cu mai multe clase de arhitectură și plastică. Dar, ce te faci cu situația în care ai doar câte o clasă pentru fiecare profil, cum e la Ploiești?! Ce desființezi, plastica sau arhitectura?! Pe ce criterii tai aripile unor copii?! Ei, bine, la telefonul ăsta sună ocupat în mintea politrucilor educaționali...

S-au mai gândit ei în mintea lor cum să mai faulteze niște generații și să distrugă niște vise, așa c-au propus, mimând dezbaterile: scăderea orelor de atelier la plastică, că ce-atâta dat cu pensula, în schimb, 2 ore de fizică/săptămână, că dacă nu știi legile lui Kirchhoff nici nu se uită ăia de la Belle Arte la tine și scoaterea designului de la arhitectură și băgarea lui la plastică, na, din astea, de făcut ghemul, ghem și să nu-l mai descurce nimeni...”

Dan Rădulescu critică decizia de a desființa niște clase vocaționale „unde concurența este de 3-4 pe loc, iar elevii vin de drag la școală, promovabilitate la bac de 90%, ca să facem alte clase, unde să-i băgăm la grămadă pe toți cei care n-au chef de școală, că ei au școala vieții, nu le mai trebuie și asta, dar mai bifăm noi o căsuță cu am făcut și asta, am salvat sistemul educațional rumânesc, iar Pisa va fi fix nimic”.

Joomla SEF URLs by Artio